söndag 10 april 2011

Tiden rinner iväg...

Ja, det har varit fullt upp de senaste dagarna, mest då i Skyrup såklart.
 Blev en hel del sena nätter för att hinna bli klar i tid...
Restaurangen var klar i onsdags, men det återstår en del, bla ljussätttningen.
Men det har varit positivt o folk har tyckt om gemytligheten. Ola & gänget bjöd på kanongod mat under dessa dagarna, märks att det är kockar som drivit en av Kristianstads bästa krogar.  

Interiör från nya butiken.




Onsdagen var också den dagen som jag byggde upp interiören i butiken. Alla möblerna som skulle ställas på plats, sakerna som skulle packas upp och prismärkas. Slutligen det där lilla extra som gör mycket, blommorna. Måste säga att jag är ganska nöjd.




Mitt på golvet placerade jag dessa urnorna med olivträd, murgröna o så en ljuvlig stor trädgårdshortensioa med 27 knoppar, pris 359 kr.
Och så får ju en fågelbur vara med på en hörna,
fin att plantera i...







Och i det gamla skåpet som jag vitmålade & tapserade fick lite rosa porslin o de nya kökshanddukarna flytta in.
Tycker det blev riktigt fint.


 Lite gamla trälådor med de underbara hortensiorna igen o murgrönebågarna. För att bryta av allt det romantiska fick en industrilampa hänga ovanför som kontrast.

Nu gäller det bara att Skyrupsborna o folk runt omkring ska hitta butiken, men det känns som jag har varit där innan när jag startade upp Tages.
Tidningen Norra Skåne var o fotade i lördags så det är ju en start.
Marknadsföring är A & O,
syns du inte finns du inte...



De närmsta 2 veckorna blir hektiska, i påsk ska jag ha konstutställning o jag måste måla! Började måla i akryl för ca 3 veckor sen o det är skoj. Aldrig målat tavlor innan.
Tre av mina tavlor hängde jag i Skyrups restaurang o det var faktiskt några som tyckte om dem! Kanske kan man sälja någon, annars får jag ställa dem på vinden efterhand som det blir fler... :)
"Harley"
Ser ni texten & loggan? Målad i deras färger, svart & orange.

 "Man måste våga för att vinna..."

Kram
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar