söndag 17 april 2011

Dags att göra en tavla... eller två...

Jaha, då var det dags att pröva något nytt på Tages igen...
Känns som man har hur mycket som helst som man vill göra. Brukar säga att det bara ploppar upp ideer i huvudet på mig. Plopp, plopp... plopp... (hmm.. lite godissugen blev jag nu... )
Denna veckan ska jag ha konstutställning i butiken. Jag hade det förra året o det var populärt, fullt med folk som kom. Riktigt, riktigt roligt...
Men eftersom jag inte fick tag på någon som hade tavlor att ställa ut eller hann måla så får man ju göra det själv.   
 För måla i akryl är väldigt skoj, varför inte pröva?

"Love is for ever"
I helgen ska det även bli lite trädgårdscafe' här...
Vet inte hur många kunder som sagt till att jag ska ha det så vi testar hur det går. Kommer att bli förpackade kakor dock eftersom jag inte får baka i mitt kök & sälja dem i butiken
Lagar & regler ni vet...

För hade det varit ok så hade jag haft såna här ljuvliga kakor till er....

Nä, nu har nog färgen torkat så jag kan fortsätta...

"Inget är omöjligt, det är bara olika svårt..."
(Ett av mina motton här i livet)

Sov gott
Maria

2 kommentarer:

  1. Vad fin tavlan blev, för att inte tala om dina vackra bakverk! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Catharina...
    Tavlan är den 4:e jag målat så det berömmet tar jag gärna åt mig, men inte för kakorna tyvärr. Det är en tjej som heter Anna som bakar. Små, & stora helt underbara konstverk gör hon som smakar ljuvligt...
    Kram

    SvaraRadera