fredag 25 mars 2011

Tråkiga beställningar men roliga att göra...
  
Ja, det är väl inte skoj att få in beställningar på sorgdekorationer men de är roliga att skapa...
Mina kunder har förtroendet för mig o oftast har jag fria händer vilket innebär att jag kan vara väldigt kreativ...


Lösbunden bukett med vita syrener & vita tulpaner.
 
Lösbunden bukett med vita hyacinter, ljusrosa tulpaner & rosa bouvardia.

Dessa är lösbundna, dvs som en vanlig bukett.
 Sen kan man göra dem i oasis i olika höjder

Här satte jag vita pärlhyacinter på lök bakom de vanliga blommorna. Tycker det ser vårligt ut. Rosorna är de underbara Avalanche, så ljuvliga...

  
Och så en hög i oasis... 
 
 Hög dekoration med rosor, germini, hortensia o franska tulpaner. Den gröna blomman heter eurphobia...
 o så satte jag i en krukväxt, murgrönan...
 
Franska, långa tulpaner som jag lät hänga ner med lite stöd av trollhassel.
 Kolla in tulpanbladen, de rullade jag ihop...




Den sorgligaste var när jag gjorde en dekoration till en 8-årig flicka som gick bort. Då stod jag och grät under tiden. Så orättvist livet är... Hon älskade rosa o Hello Kitty så jag gjorde en med blommorna i rosa & rött. Och eftersom hon var en liten prinsessa så fick kronan vara med i dekorationen, Titta i albumet "Hjärtan & kransar..." på Tages sida, Facebook.



Igår var jag inne och skyltade om på Anettes Hårsalong, Lasarettsboulevarden. Lite vår så det fick bli rosa o vitt, med inslag av fattigmanssilver. Ni vet väl att ni kan köpa produkter från skyltningen?


Och äntligen så börjar uteväxterna komma... En del av det som redan är hemma är pense'er, pyttor (vilket sött namn på en blomma), tulpaner, pärlhyacinter, ranunklar o så smultron... Nu blir det mer och mer sorter för var vecka och som vi har längtat... Hämtade bilen full igår o så fick jag hämta ännu mer idag eftersom det var nästan slutsålt... Märks att man vill ha lite nytt och färg ute nu efter den långa vintern.

 Kramar Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar